Otilia Dogaru - Logoped

Denisa Condrea - Învățător Școala Primară CONCORDIA

1. Cum ai ajuns să lucrezi la Școala Primară CONCORDIA?

Am început activitatea ca logoped la Școala Primară în 2021, după 12 ani de intervenție logopedică în centrele de plasament și centrele de zi din Concordia. Am lucrat cu copii de vârste și nevoi diferite, de la dislalii simple până la întârzieri în dezvoltarea limbajului și tulburări de învățare, cu dificultăți în comunicarea orală și scrisă, și în calcul matematic.

Am făcut parte din echipe multidisciplinare și am participat la realizarea planurilor generale de intervenție. Împreună cu colegii psihologi, am realizat activități de grup pentru dezvoltare personală a copiilor și activități de grup cu părinții în cadrul proiectului Școala Părinților.

Experiența mea profesională în lucrul cu copiii, părinții și pedagogii din centrele de plasament și centrele de zi reprezintă o bază solidă pentru activitatea mea ca logoped într-o școală incluzivă, unde nevoile fiecărui copil contează și se practică lucrul diferențiat, într-un mediu în care jumătate dintre copii provin din medii defavorizate și au nevoie de suport în dezvoltarea cognitivă și de limbaj.

2. Ce aspect al rolului tău îți place cel mai mult?

Rolul meu ca logoped este de a realiza intervenție individualizată în funcție de nevoile fiecărui copil,de comunicare cu personalul didactic și părinții în ceea ce privește situația și evoluția fiecărui copil dar și de a recomanda acestora metode de lucru cu copiii , astfel încat aceștia să recupereze diferitele tipuri de întarzieri și dificultăți specifice limbajului și școlarității.

Cea mai mare satisfacție o am atunci cand însoțesc copilul în procesul de tranziție de la instabilitate emoțională, comportamentală, motivatională și un anumit grad de retard în dezvoltarea structurilor cognitive până la momentul maturizării emoționale și dezvoltarea cognitivă specifică vârstei cu adaptarea la cerințele școlare,academice și relaționale.

Pentru a întelege informațiile dar si cerințele școlare, copilul are nevoie să se cunoască pe sine fizic și emoțional dar și mediul cu care interacționează, imi place să îi însoțesc pe copiii în procesul de descoperire de sine și în modul în care el se integrează și interacționează cu mediul, pentru ca mai apoi să treacă la întelegerea noțiunilor abstracte .

3. Care a fost cel mai mare succes al tău la locul de muncă de până acum?

Cel mai mare succes al meu, deși consider ca interventia cu fiecrea copil în parte este un succes, îl reprezintă rezultatele pe care le–am obținut în intervenția cu o elevă, cu care lucrez deja de doi ani, care prezenta o formă de întârziere severă în dezvoltarea auzului fonematic, a capacității de a diferenția auditiv sunetele, și implicit incapactatea de a le emite.

La momentul inițial prezenta limbaj specific hipoacuzicilor, citea pe buze, atat limbajul receptiv și expresiv, dezvoltarea cognitivă erau cu mult sub nivelul vârstei cronologice.

A urmat intervenție individualizată intensivă, 2-3 ore pe saptămână care au implicat diferinte metode de lucru dar foarte important,o mare capacitate de complianță și motivație manifestată la fiecare ședință de logopedie, deși a necesitat mult efort și situații de frustrare.

In prezent eleva a recuperat foarte mult în ceea ce priveste limbajul și capacitatea de a realiza sarcini specifice școlare.Pronuntia este mult îmbunătațită, se autocorectează, citește și scrie, realizează calcul matematic.

Mai este mult de lucru și posibil să aibă permanent un decalaj între nivelul de dezvoltare și cerințele vârstei cronologice și cele scolare ,însă este o evoluție foarte bună,care poate susține participarea activă la toate activitățile, în ritmul propriu.

Denisa Condrea - Învățător Școala Primară CONCORDIA

4. Ce apreciezi cel mai mult la colegii tăi?

Alături de colegii mei cautăm cele mai potrivite metode de lucru cu copiii , care să fie adaptate nivelului de dezvoltare a acestora,acestă preocupare permanentă de a lucra individualizat si personalizat, integrând aspecte ce țin de academic dar și de emoțional este lucrul pe care îl apreciz cel mai mult la colegii mei.

5. Povestește-ne un moment amuzant petrecut cu echipa.

Momentele amuzante cu echipa sunt multe și ele au în centrul lor copiii,dar cel mai amuzant moment a fost când am participat împreună la un workshop de terapie prin muzică și mișcare,unde ne –am jucat,iar activiățile au încurajat manifestarea copiilor din noi, cu stîngacii sau cu talente , ne –am descoperit într –un mod relaxant dar și foarte amuzant. A fost o plăcere și o bucurie pe care imi doresc să o repetăm.

Intrebari fulger:

6. Căței sau pisici?

Căței.

7. Muzică rock sau muzică pop? 

Pop.

8. City break sau vacanță în natură?

City break.

Contact

Șos. Centura de Vest 1A | 100292 Ploiești | Prahova

Secretariat: scoala.primara@concordia.org.ro

Telefon fix: 0244 702 016

Fax: 0244 704 169